Onsdagsbarn

Traskade iväg till stranden mitt på dagen (när det var som varmast såklart) och lapade sol i 4 timmar. 36 grader + strålande sol + dum svensk + solskyddsfaktor 10 = RÖDBRÄND. Låg mest i horisontalläge tills min pojkvän dök upp för ett dopp i havet innan han skulle tillbaka till jobbet. Önskar att jag kunde säga att det var skönt, men det var mest plågsamt eftersom vattnet inte hunnit blivit varmt än.

Just nu sitter jag med två flaskor hårfärg i håret, ska försöka gå från den vita utväxten med gula fläckar i till en ljus naturlig blond. Kan ju försöka se duglig ut när man ska träffa Mr.Australiens släkt till helgen.

Blir nog till att äta lite kladdkaka och glo på någon värdelös australiensk serie så fort håret är klart och jag duschat av mig salt och sand. Sen ska jag hoppas att jag slipper avlida av värmen inatt, sover helt utan täcke men med ökenvärmen utifrån och en kokhet man bredvid sig så är det svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0