Världen är liten!

Det här händer inte. Jag vet inte hur jag ska reagera när jag ser bilderna på facebook. Jag har nog suttit och gapskrattat och sagt "HERREGUD" blandat med "OH MY GOD" i snart en timme. England* och Australien* på samma bild!? 

*(på Bali kallade vi folk efter vilket land de kom ifrån när vi pratade om dem, antingen för att vi hade glömt namnet eller för att vi ville kunna snacka utan att någon förstod)

Det är nog lika bra att jag tar allt från början med lite undantag från detaljer.

Efter att ha varit på Bali i en vecka bestämde vi oss för att åka till Gili Trawangan (en liten paradisö). Där var det fest varje kväll och andra kvällen var det verkligen fest! Vi dansade som bara dem och svettades där efter, vilket gjorde att vi köpte drink efter drink. När vi kom tillbaka till dansgolvet efter ett drink köp hamnde jag mitt i famnen på en engelsman, jag chansar på att klockan började närma sig två-tre på natten när vi inte pallade värmen mer och bestämde oss för att gå och bada. Ingen av oss hade pool så det fick bli havet. Jag + Frida + två engelsmän lyckades leta sig fram till standen i mörkret och jäklar vad skönt det var att bada! Efter det var det som att någon hade planerat hela natten för oss. Uppe på stranden fanns två hängmnattor som vi satte oss i och kikade på blixtrarna som var långt därborta. Det var så otroligt vackert! Vi låg och pratade (svamlade) hur länge som helst kändes det som. När vi skulle tillbaka till hotellet höll de oss i handen och följde oss hela vägen, där vi fick en god natt puss.

Eftersom det bara finns en gata på Gili T så sprang vi på dem ganska ofta under de andra dagarna och de var otroligt trevliga samtidigt som de total ignorerade oss ibland. De berättade att de skulle tillbaka till Kuta och sedan flyga till Australien nästa dag. Tack och hej det var kul och ses! Tänkte jag och vi var kvar på Gili T någon dag till innan vi fortsatte tillbaka till Bali och staden Ubud.

Till slut kom även vi till party/backpacker-staden KUTA. Där myllrar det av turister med viftande surfbrädor, och det är ett högt tempo med mycket trafik. När vi ligger på starnden får vi VIP-kort till en nattklubb. På kvällen är Frida trött och inte alls pigg på att följa med ut men jag får med mig Erik, och efter att nästan ha gett upp till att hitta till nattklubbs-gatan så hittade vi det! vi gick till Sky Garden där vi hade fått VIP-kort, gratis-drinkarna flödade, vi hängde på takterassen och dansade i flip-flops tills vi bestämde oss för att dra vidare.

Då hittade vi BOUNTY där vi gick in och bestämde oss för att köpa en drink, vi pekade på en BOMBA (och tydligen var det happy hour så vi fick två för samma pris) på bordet smällde de upp två enorma plastglas där de hällde i för mycket av det goda. Vi hittade kareoke hörnan, gick upp en våning där var det skumparty, tredje våningen där var det dansgolv. Det första jag fick syn på var två solbrända killar med ljust hår som log åt mig. Jag log tillbaka sen gick jag och Erik ut på dansgolvet och dansade och dansade! Helt plötsligt stod jag i famnen på den ena blonda killen (jag är bra på att bara hamn i folks famn). Jag hälsade på dem båda (som jag trodde var bröder). De var från Australien. Vi dansade i timmar!

Någon vinkade till mig, vem? Mitt synfält var rubbat, jag såg inte, jag koncentrerade mig, kisade, jag såg! Men.. det var ju!? Ena engelsmannen, han stod där och log och vinkade glatt! Jag gick fram och hälsade förvirrat. De skulle inte var här, de skulle ju till Australien för fyra dagar sen? De båda såg lite nervösa ut när jag frågade vad det gjorde här. De hade missat sitt flyg (ljugeri. som att det inte gått ett enda flyg till Australien på fyra dagar?). Men men jag fortsatte dansa med min australienare och rätt som det var satt jag bak på en mopedtaxi, utan hjälm, såg lampor fladdra förbi, utan någon aning om vart jag var på väg. Men jag var lycklig.

Ett hotell, en nyckel till rum 1301, en gitarr, en sjungandes australienare, en pool, nattbad, den andra australienaren kom hem med en tjej som hette Hannah från England, de somande ute på solbädden. På morgonen följde min australienare mig hela vägen ner till stranden för att jag skulle hitta hem till Frida och Erik.

Nästa kväll var Frida med ut och vi sprang på Australien i ingången till BOUNTY. Den här kvällen slutade också med mopedtaxi, gitarrspalning och nattbad. Jag fick ögoninflammation under natten och spred det vidare. Vi kämpade oss ut sista kvällen och en av Australienarna fyllde år. Vi träffade deras vänner från Australien men jag hade så ont i ögonen och ville gå hem. Vi försökte kramas och säga hej då där inne, men de följde oss ut och där stod vi i säkert 20 min och sa hej då och de skämde bort oss med kommentarer.

Vår Bali-resa var lite som en saga, som att någon har hittat på allt, overkligt, det händer inte. Men det hände, jag var mitt i det.

Nu till saken med hela det här inlägget: Jag såg på facebook att ena australienaren har blivit taggad i ett foto, och när jag tittade i det albumet så såg jag att det är engelsmannen som jag träffade på Gili T som har lagt upp det albumet(!?). Dessutom så är engelsmännen kompis med den engslska tjej Hannah som den ena australienaren var med (hänger ni med?). Och som grädden på moset så befinner sig båda engelsmännen i Perth, Australien för att jobba! Dit jag och Frida ska för att jobba. Och i Perth bor australienarna som vi träffade. Vilken underbar röra va?

Jag kan ta mig fan lova er att vi springer på allihopa IGEN. Säkert både engelsmännen och australienarna samtidigt. Världen ÄR liten. Nästan för liten. Vi har i alla fall en spännande de resa till Asien/Australien framför oss!

(hade jag vågat så hade jag lagt upp bilder på de fyra män jag pratar om!)

Uppdatering:
Det här röran blir ju bara värre! De två engelsmännen hade en till killkompis med  sig med blont hår och jag sa till engelsmännen "he looks very swedish?", jag minns inte vad jag fick för svar men den blonda kille snackade engelska med oss. Vi trodde ju helt på att han var från england också. Men jag fick precis reda på att HAN ÄR SVENSK!? Herregud jag hoppas att vi inte sa något dumt när han hörde.....åååh hahaha vilken röra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0