Från norsk till svensk

Igår morse startade dagen 06.00 för mig, badrummet skurades upp och ner, jag stod på knä och skrubbade det där jäkla golvet, sen packade vi bilen full och åkte bort till Frida in med grejerna, iväg till jobbet och lämna uniformer och id-kort, tillbaka och flytta mer, städa städa städa. Kl.13.00 (det tar så jäkla mycket tid att flytta och hålla på) kunde vi börjar vår färd hem till Sverige, och både och jag Frida hade glömt att äta frukost, i med en banan sen fick jag börja köra för jag var minst trött. I Torsby sa vi att vi skulle köpa riktig mat på ica, men när vi väl kom in där slog saknaden av svenska sötsaker över oss och istället slutade det med att vi köpte massa munkar, wienerbröd och chokladkakor.

Två timmar efter det var vi framme i Fridas stuga där hon skulle förvara sina saker, så det vara bara att packa ur allt. Kl.20.00 var jag hemma hos världens bästa mamma, då fick jag äntligen smälla i mig lite mat, ta en kokhet dusch och sen stupa i säng. Jag har sovit som en prinsessa.

Idag ska jag ner på stan med min älskade lillebror, sen ska jag börja packa! (hur packar man en ryggsäck för ca.1 år?!)

Sen måste jag säga att jag saknar mina fina vänner i Norge! Ni är sånna som man aldrig vill ska försvinna, ni är så jävla bra. Vilken tur att 5-6 av er kommer till Sydney och firar Nyår med oss! Det kommer bli så hysteriskt kul!

Nu: frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0