Vart tog respekten vägen?

Hade ju lite humörsvängningar i lördags (har fått svar varför och nu har jag ont i både rygg och mage)...MEN det är ingen ursäkt till varför jag reagerade så starkt på ett visst samtal. Fredrik hade förfest och vi var i köket och de spelade ölspelet. Det var några killar som diskuterade tjejer i ena hörnet av köket och jag kunde inte ignorera deras sätt att uttrycka sig! Förjävligt var det, jag blev riktigt arg och ångrar nu i efterhand att jag inte sa något! De var verkligen elaka i mun gällade oss tjejer, noll respekt, precis som att de kan göra vad de vill med oss och kalla oss vad de vill. Dessutom var de elaka gällade utseende, nej usch idioter säger jag bara.

Hur tragiskt är det inte när 20-21-åringar sitter och har såna här samtal och de tror att de är "coola" inför sina kompisar? När ska de växa upp? Tyvärr så har ALLA killar en sida där de måste vara "coola" när de är runt andra killar, vissa är värre än andra såklart.

Ni vinner inget på att försöka vara någon annan eller spela cool.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0