How I got the job.

Som sagt så fick jag en kommentar för säkert flera veckor sen, men som den lata människa jag är så har jag inte svarat på kommentaren än. Hon ville veta hur jag fick jobbet och så, so here we go:

Jag leta såklart först efter jobb i Sverige, började i våras att leta men gav upp i juni/juli. Eftersom jag varit sjuk nästan hela sommaren så ägnade jag mycket tid framför datorn och började... (ooh vilken bra låt det blev i playlist! Avril Lavigne - get over it! okej tillbaka till ämnet) googla på jobb i Norge, läste mig fram till olika sidor där man kunde söka jobb och hittade finn.no som är som platsbanken i Sverige. Eftersom jag visste folk som jobbade på Gardermoen så sökte jag på det och alla jobben kom upp där, just då låg den det här jobbet på in-chek uppe. Det var via Proffice (bamanningsfirma) och jag chansade bara och svarade på ansökan och skickade mitt CV. Efter någon vecka fick jag reda på att jag hade blivit utvald och var välkommen på intervjuv! var på intervjuven några veckor senare och fick sedan svar om att jag var välkommen att gå kursen för in-check som var på två veckor. Under kursen gör man 2 (eller om det var 3) prov som man måste klara, sen har man jobbet. Nu har jag jobbar i 1,5 månad och i början trodde jag det skulle vara omöjligt att lära sig alla koder som "+B/R +W/A 1/X/K/DY90017/BGO" osv. men man lär sig verkligen jättefort!

Jag har bara träffat trevliga människor här borta och alla är otroligt hjälpsamma, dessutom har jag fått underbara vänner som verkligen är guld värda! Så jag tycker att alla så våga ge sig ut, ut ur den lilla bubblan man varit i hela uppväxten. Det är otroligt lärorikt och spännande, man växer verkligen som person.


(längsta inlägget på länge! nu är jag för lat för att rätta alla fel men hoppas ni är nöjda med min lilla berättelse)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0